Toewijzing

Elke maandag om 12.00 uur sluit de reactietermijn. Hierna bekijken wij per woning wie in aanmerking komt voor de woning. Dat betekent dat we controleren of de mensen die hebben gereageerd, voldoen aan de voorwaarden die voor de woning gelden. De voorwaarden staan altijd vermeld bij het woningaanbod op de website. Ook controleren wij of de mensen die hebben gereageerd, voldoen aan de voorwaarden van passend toewijzen en aan onze eigen twee toetsingscriteria.

Inschrijfduur bepaalt
We wijzen een woning toe aan de woningzoekende die het langst staat ingeschreven en die aan alle voorwaarden voldoet. Soms komen meerdere mensen in aanmerking. Dan is de inschrijfduur bepalend. Dat betekent: wie het langst staat ingeschreven, is het eerst aan de beurt.

We bellen op maandagmiddag
Op maandagmiddag bellen wij de eerste kandidaat om een afspraak te maken voor een aanbiedingsgesprek. Kunnen wij u niet bereiken? Dan krijgt u van ons een e-mail. We gebruiken het telefoonnummer en e-mailadres dat u zelf heeft ingevuld in ons klantportaal Mijn VechtHorst. Zorg daarom dat daar altijd de goede contactgegevens staan. U kunt ze zelf aanpassen in Mijn Vechthorst. 
 
Zorg dat uw inschrijfgegevens kloppen
Bij de toewijzing van een woning gebruiken we de gegevens van uw inschrijving. U moet er zelf voor zorgen dat deze bijgewerkt zijn. Kloppen de gegevens niet? Dan kan dat betekenen dat u de woning niet krijgt. U kunt uw gegevens altijd bekijken en veranderen door in te loggen in ons klantportaal.